Juniorkor i Høje Kolstrup Kirke

Juniorkoret er en ”forskole” til Sct. Jørgens Kirkes Pigekor og det nydannede Aabenraa Drengekor.

Der optages børn fra 1. klasse.

Der er korprøve hver torsdag fra klokken 15.30 – 17.00 i Høje Kolstrup Kirke, og det er gratis at deltage. Nogle gange synger man med til børnegudstjenester i Høje Kolstrup Kirke, og andre gange synger man koncerter i Aabenraa.

I korprøverne lærer man en masse gode sange, man lærer at synge flerstemmigt, man lærer om puls og rytme, og vi sørger for, at al læring sker igennem leg, så det er sjovt at gå til kor.

Alle korprøver er åbne, og det betyder, at forældre, bedsteforældre og søskende er velkomne til at blive og overvære korprøverne.

Når drengene begynder at gå i 4. klasse, rykker de op i Aabenraa Drengekor.

Når pigerne begynder at gå i 6. klasse, rykker de op i Sct. Jørgens Kirkes Pigekor.

I Aabenraa Sogn har vi en vision om at være et velfungerende og godt kormiljø. Ikke kun musikalsk men også socialt. Det betyder, at vi ikke alene er optaget af at lave den bedst mulige korsang. Vi er os bevidst, at god musik udspringer af faste rammer og et stærkt og trygt fællesskab. Derfor har vi – ud over flot og velsunget musik – også et stærkt fokus på det sociale miljø omkring vores kor.

Koret ledes af organisterne Uffe Fløng og Thomas Bach Madsen.

For spørgsmål vedrørende Juniorkoret er man altid velkommen til at kontakte Thomas Bach Madsen på telefonnummer 22 28 21 95 eller på mail: tbma@km.dk